Järgmine sihtkoht, pooleks jaotatud saar, Prantsuse poolel
Saint Martinis maksab Euro ja on Euroopa netihinnad. Hollandi poolel Sint
Maartenis aga dollar ja andmeside on kirves.
Sõitsime 3. jaanuari hommikul
varakult välja, alguses mootoritega, siis suurema osa päevast purjedega, aeg-ajalt
mootritega tuulevaikusehetki kompenseerides. Tuul tembutab, 5 ja 25 sõlme
vahel. Suht sõidu alguses, Sint Estatiuse saarest möödudes, maandub Breeze'ile
suula Sula, kes istub meil üle poole sõidust vööris ja teeb titaanikut. Ka
teisi suulasid lendab ja maandub pardale, aga Sula ei lase end neist häirida,
ega meist ka.


 |
Sula vööris titaanikut tegemas
|
 |
Sula ei lase end häirida teistest tulijatest
|
 |
Ka meie toimetamised jätavad Sula ükskõikseks / Jüri lippu vahetamas |
Pärastlõunaks olime saare all, otsustasime mitte trügida
põhjapoolsesse sadamasse ja panime ankru lõunakaldasse ranna ette, kuhu olid
kogunenud ka korralikud mitmekordsed luksuskaatrid. Rikkad, kellel pole raha,
et sadamas olla ;) Või siis naudivad ka seda rannas ankrus olemist nagu meiegi.
Vaateulatuses maanduvad lennukid üle maandumisraja alguses oleva supelranna,
see on üks hollandipoole turismimagnetitest. Jahi kõrval ujub kilpkonnasid,
jahi all passib barrakuuda. Järgmisel hommikul snrokeldame, liivapõhjal eriti värvilisi kalu pole, aga näeme tähnilist eagle-rayd ja kopsakat kerakala.
 |
Lennukid maanduvad üle supelranna |

Barrakuudaga ujumas
 |
Ankrus koos luksuskaatritega
|

Vesi kihab
Päeval
sõidame saare prantsusepoole pealinna Marigoti, Fort St Louisi sadamasse,
ankurdame suht kaugel maabumiskohast. Laht on täis erinevaid laevu, siin
peamiselt purjekad, enamus eelistab ankrus olekut, poikohad on vabad. Meiegi otsustame
ankurdamise kasuks. Teeme õhtupoolikul ka väikese linnatuuri, ankrukoht on kummikasillast väga kaugel, tuleb linnas süüa-juua, et laeva tagasi jaksaks minna.
 |
Terve saar on veel ehitud jõulukuuskedega |

 |
Sadamast on vaade St Louisi kindlusele
|
 |
Kummikaga kojusõit on pikk, ankruala on kaugel |
5. jaanuaril teeme saaretuuri. Autorent sadamahoonest 55 USD/päev (ei hakanud
tingima, neti jutu järgi pidi võimalik olema veelgi odavamalt saada, võtmed
kätte ca 10 minutiga), võtsime kaheks päevaks, ühe päevaga tegime saarele ringi
peale. Prantsuse pool tundus olema rohkem hoolitsetud kui hollandi oma. Kogu
saarel, kus oli veidigi puid-põõsaid, leidus iguaanisid, igat värvi kirevaid
iguaanisid. Esimesi nägime GoogleMapsist leitud linnuvaatluskohas. Neid
külastasime lausa kolme, siseveekogude ääres, võsased, prügised kohad, vaatluskohaks muudab koha see, et kaldaäärses võsas on auk, kust saab veele piiluda. Aaga
isegi pesitsejaid leidsime siit - vesikanad, kärbsenäpid. Ja sookilpkonnasid sodil peesitamas. Magevee sopid olidki korrast ära, siia turist väga ei satu.
 |
Kõik modellid lahkusid võtteplatsilt elusalt ja hea tervise juures |

 |
Leia pildilt roomaja |

 |
Rahutu mamma-vesikana... |
 |
... ja tema peidus pesa |
 |
Sookilpkonn plastiksaarel |
 |
Banaanikobar ja õis |
 |
Kingfisher |
 |
Mageveekogud turiste ei meelita |
Mererannad seevastu olid luksuslikud, rahvast täis. Kaunid sinise veega liivarannad (ka Aadama ja Eeva omad), meie ujusime lennuraja alguses oleva beachi peal, kus lennukid maandusid suht üle peade ning startivate lennukite turbokäivitus viis ära rahvalt nokamütse ja saunalinasid ;) Ja kõigil oli lõbus, kuigi sildid hoiatasid kõige halvema eest. Väga turistikas saar, valgeid palju, siia ilmselt tullakse rannapuhkusele ka Euroopast, skuutrid, lohed, langevarjud, erinevad laevad veavad inimesi ümber saare, ujumised sinises vees jne. Nagu turistidele kombeks lõbustasime ka meie endid lisaks rannale veel papagoipargis linnukeste toitmisega.
 |
Vana purjesadam |
Kirikulaulud papagoi kisa taustal
 |
JuukseSöödikud |
Jalutasime Hollandi poole pealinnas Philipsburgis, kitsad kunsti täis tänavad, palju värvilisi maju, purjekate ja kaatrite sadamad, kruiisiterminal. Rannarestos hea laevu lugeda, käes SXM, mis on siin kohalik (hollandipoole) suht ok õlu, pudel 350 ml.
 |
Riigipiir |
 |
Saare lahknemine |
 |
Loteriiputkasid on iga nurga peal |
 |
Philipsburg |


 |
Tutimütsiga rannas |
 |
Breaking Bad'i fännidele |
 |
Ka hollandipoolel on ehtes kuused |
Esmaspäeval ilm tuuline, dingiga pikka maad sadamasse sõites saime suht märjaks, tegime ära Clearance homseks ärasõiduks, suht segane süsteem ikkagi on siin saartel, erinevaid asju peab täitma eri kohtades. Meie eeltäidetud netidokumentatsioonile öeldi sadamas, et meie klaarime teid välja ja peate kõik uuesti sisestama, see eelnev on mõeldud tollile (kui tahate täita, siis tehke;)). Kolm ööd poi peal koos klaarimistega läks maksma 64 eurot. Autoga tegime veel ostlemise, laeva ventikaid hankides selgus, et hollandipoolel on 110 V ja prantsusepoolel 220 V tehnika, samal väikesaarel, olematu riigipiiriga. Siis veel pubis, wifi toimib, proovime veel miskit alla laadida ja netis teha.
Teisipäeval 7. jaanuaril vaatasime üle sadama kõrval kõrguva St Louisi kindluse. Sinna ronimisel on lühike tõus, aga nii kuum on, et võtab võhmale. Vaade see-eest on aus, paistab ka hollandipool. Ja siingi on iguaanid olemas. Siis veel turu tiir, seal kohalikest puuviljadest smuutid ning õhtueel pubis koos saabunud leedukate Armandase ja Kevinasega tervitusjoogid ja pizzad, siis laeva ning koos meeskonna täiendusega õhtupimedas start ning öösõit Briti Neitsi saarte poole.
 |
Vaade St Louisi kindlusest |
 |
Smuuti sabas |
 |
Pizzaring ja siis leedukatega täienenud tiimiga merele |