Saint Martin/Sint Maarten 03.01-07.01

 Järgmine sihtkoht, pooleks jaotatud saar, Prantsuse poolel Saint Martinis maksab Euro ja on Euroopa netihinnad. Hollandi poolel Sint Maartenis aga dollar ja andmeside on kirves. 

Sõitsime 3. jaanuari hommikul varakult välja, alguses mootoritega, siis suurema osa päevast purjedega, aeg-ajalt mootritega tuulevaikusehetki kompenseerides. Tuul tembutab, 5 ja 25 sõlme vahel. Suht sõidu alguses, Sint Estatiuse saarest möödudes, maandub Breeze'ile suula Sula, kes istub meil üle poole sõidust vööris ja teeb titaanikut. Ka teisi suulasid lendab ja maandub pardale, aga Sula ei lase end neist häirida, ega meist ka. 

Sula vööris titaanikut tegemas

Sula ei lase end häirida teistest tulijatest

Ka meie toimetamised jätavad Sula ükskõikseks / Jüri lippu vahetamas

Pärastlõunaks olime saare all, otsustasime mitte trügida põhjapoolsesse sadamasse ja panime ankru lõunakaldasse ranna ette, kuhu olid kogunenud ka korralikud mitmekordsed luksuskaatrid. Rikkad, kellel pole raha, et sadamas olla ;) Või siis naudivad ka seda rannas ankrus olemist nagu meiegi. Vaateulatuses maanduvad lennukid üle maandumisraja alguses oleva supelranna, see on üks hollandipoole turismimagnetitest. Jahi kõrval ujub kilpkonnasid, jahi all passib barrakuuda. Järgmisel hommikul snrokeldame, liivapõhjal eriti värvilisi kalu pole, aga näeme tähnilist eagle-rayd ja kopsakat kerakala. 

Lennukid maanduvad üle supelranna


Barrakuudaga ujumas

Ankrus koos luksuskaatritega


Vesi kihab

Päeval sõidame saare prantsusepoole pealinna Marigoti, Fort St Louisi sadamasse, ankurdame suht kaugel maabumiskohast. Laht on täis erinevaid laevu, siin peamiselt purjekad, enamus eelistab ankrus olekut, poikohad on vabad. Meiegi otsustame ankurdamise kasuks. Teeme õhtupoolikul ka väikese linnatuuri, ankrukoht on kummikasillast väga kaugel, tuleb linnas süüa-juua, et laeva tagasi jaksaks minna.

Terve saar on veel ehitud jõulukuuskedega

Sadamast on vaade St Louisi kindlusele

Kummikaga kojusõit on pikk, ankruala on kaugel

5. jaanuaril teeme saaretuuri. Autorent sadamahoonest 55 USD/päev (ei hakanud tingima, neti jutu järgi pidi võimalik olema veelgi odavamalt saada, võtmed kätte ca 10 minutiga), võtsime kaheks päevaks, ühe päevaga tegime saarele ringi peale. Prantsuse pool tundus olema rohkem hoolitsetud kui hollandi oma. Kogu saarel, kus oli veidigi puid-põõsaid, leidus iguaanisid, igat värvi kirevaid iguaanisid. Esimesi nägime GoogleMapsist leitud linnuvaatluskohas. Neid külastasime lausa kolme, siseveekogude ääres, võsased, prügised kohad, vaatluskohaks muudab koha see, et kaldaäärses võsas on auk, kust saab veele piiluda. Aaga isegi pesitsejaid leidsime siit - vesikanad, kärbsenäpid. Ja sookilpkonnasid sodil peesitamas. Magevee sopid olidki korrast ära, siia turist väga ei satu. 

Kõik modellid lahkusid võtteplatsilt elusalt ja hea tervise juures

Leia pildilt roomaja





Rahutu mamma-vesikana...

... ja tema peidus pesa

Sookilpkonn plastiksaarel


Banaanikobar ja õis

Kingfisher

Mageveekogud turiste ei meelita

Mererannad seevastu olid luksuslikud, rahvast täis. Kaunid sinise veega liivarannad (ka Aadama ja Eeva omad), meie ujusime lennuraja alguses oleva beachi peal, kus lennukid maandusid suht üle peade ning startivate lennukite turbokäivitus viis ära rahvalt nokamütse ja saunalinasid ;) Ja kõigil oli lõbus, kuigi sildid hoiatasid kõige halvema eest. Väga turistikas saar, valgeid palju, siia ilmselt tullakse rannapuhkusele ka Euroopast, skuutrid, lohed, langevarjud, erinevad laevad veavad inimesi ümber saare, ujumised sinises vees jne. Nagu turistidele kombeks lõbustasime ka meie endid lisaks rannale veel papagoipargis linnukeste toitmisega.




Vana purjesadam


Kirikulaulud papagoi kisa taustal




JuukseSöödikud





Jalutasime Hollandi poole pealinnas Philipsburgis, kitsad kunsti täis tänavad, palju värvilisi maju, purjekate ja kaatrite sadamad, kruiisiterminal. Rannarestos hea laevu lugeda, käes SXM, mis on siin kohalik (hollandipoole) suht ok õlu, pudel 350 ml.

Riigipiir


Saare lahknemine

Loteriiputkasid on iga nurga peal


Philipsburg




Tutimütsiga rannas

Breaking Bad'i fännidele

Ka hollandipoolel on ehtes kuused

Esmaspäeval ilm tuuline, dingiga pikka maad sadamasse sõites saime suht märjaks, tegime ära Clearance homseks ärasõiduks, suht segane süsteem ikkagi on siin saartel, erinevaid asju peab täitma eri kohtades. Meie eeltäidetud netidokumentatsioonile öeldi sadamas, et meie klaarime teid välja ja peate kõik uuesti sisestama, see eelnev on mõeldud tollile (kui tahate täita, siis tehke;)). Kolm ööd poi peal koos klaarimistega läks maksma 64 eurot. Autoga tegime veel ostlemise, laeva ventikaid hankides selgus, et hollandipoolel on 110 V ja prantsusepoolel 220 V tehnika, samal väikesaarel, olematu riigipiiriga. Siis veel pubis, wifi toimib, proovime veel miskit alla laadida ja netis teha.

Teisipäeval 7. jaanuaril vaatasime üle sadama kõrval kõrguva St Louisi kindluse. Sinna ronimisel on lühike tõus, aga nii kuum on, et võtab võhmale. Vaade see-eest on aus, paistab ka hollandipool. Ja siingi on iguaanid olemas. Siis veel turu tiir, seal kohalikest puuviljadest smuutid ning õhtueel pubis koos saabunud leedukate Armandase ja Kevinasega tervitusjoogid ja pizzad, siis laeva ning koos meeskonna täiendusega õhtupimedas start ning öösõit Briti Neitsi saarte poole.

Vaade St Louisi kindlusest





Smuuti sabas


Pizzaring ja siis leedukatega täienenud tiimiga merele





















Popular posts from this blog

START

31.12.24 - 03.01.25 Saint Kitts & Nevis

Rotterdami seiklus

Texel - Holland

Teekond Roheneemele 10.11-16.11

Dominica 19.12-22.12

Kanaari saared 01.11-10.11

Üle Atlandi 27.11-11.12

Guadeloupe 22.12-29.12

Roheneeme saared – vahepeatused teel läänesaartele Sao Nicolao ja Santa Luzia saar 20.11-22.11