Kontrastide maa Dominikaan, 13.01 – 17.01

Oleme juba merel teinud ettevalmistusi Dominikaani sisse möllimiseks, põhiline suhtluskanal WhatsApp. Cap Cana Marina sadam on meie tulekust seega teadlik ja kõik tollitöötajad on lubatud meie saabumiseks lennujaamast kohale orgunnida. 13. jaanuari hommikul sõidame sadama kitsast ja madalast kanalist sisse, kohati on sügavus vaid veidi üle 2m, siis avaneb avar sadamabassein, kus põhiliselt kalapüügikaatrid (need luksversioonid, hunnik ritvu ja mitmed korrused). Meid pargitakse külgepidi ühe kai äärde, ruumipuudust pole, peale meie on siin sadamas ainult kolm purjekat, neist üks katamaraan. Kolm sadamatüüpi aitavad otsad kinni panna. Ja siis saabusid kõikvõimalikud ametnikud, kokku kogunes laua äärde neid seitse. Kõik hakkasid pabereid täitma, ei saanudki lõpuni aru, kes nad kõik olid, kohalik Navy esindaja oli laigulises vormis, siis mingi putukate ekspert (küsis, millal viimati laevas putukatõrjet tehtud on, vastasin, et tuleme Eestist, kus praegu on miinuskraadid, natuke elevust laua taga ja jäid rahule), juurikate ekspert, immigratsiooni esindaja ja siis veel miskid olulised tegelased. Ühe ülesanne oli kõigile mahla kallata, nimelt lugesime, et on vaja neile pakkuda jooke, siis sujub kiiremini. Mahlapakid kallati kohe kiirelt tühjaks, tundus, et see ootus neil oli, kõik korraga kuskil laeval kokku saada ja siis paberite vormistamise saatel mahla juua - kohalik traditsioon vist. Kokku küsiti meilt selle protseduuri eest sulas 173 dollarit, mis kohapeal omavahel ära jagati. Aga orgunn oli hea, umbes poole tunniga said paberid tehtud ja siis sadamakontoris veel mõned jutud, kõik oli viisakas ja kiire, olimegi seega nüüd ametlikult kohal. Väikesed Antillid seljataga, jalge all meie esimene Suurte Antillide saar.

Cap Cana Marina pole jahtide sadam, siinne klient on kalastaja


Tolliprotseduurid vajavad mahlaga loputamist

Sadam nii suur, et tutvumiseks tehakse meile kärutuur

Õhtust sööme sadamarestos

Tegu pole võilille lehtetega kruusateega vaid kaheksajala carpaccioga

Õhtul liituvad meiega Kadi ja Siim

Õhtul liitusid meiega Kadi ja Siim, nüüd oleme laeval kaheksakesi. Saabumine oli neile segadust tekitav, et kui sadama väravast taksoga sisse sõtsid, polnud merd veel kusagil ja tuli veel 5 km sõita, et jahini jõuda. Lendki oli ärevaid hetki täis, kui neid paaris kohas ei tahetud lennule lubada, kuna polnud Dominikaanist tagasilennu pileteid. Sai erinevaid pabereid neile kokku kirjutatud ja saadetud, kapteni kiri, et nad osa crew-st lõpuks sobis. Seega nad pikast lennust ja seiklustest väsinud, tervitusnaps ja päev õhtus. Ja meil üle aja Eesti must leib laual 😊

Selgub, et Cap Cana sadamaala ongi luksuslik territoorium, häärberitega ääristatud, osad on rendipinnad, osad mingite osakutega, käiakse siis nädalalõppudel kalapüügiturneedel (hetkel oli inimesi suht vähe). Siin on basseinid, restod, SPA-d, ringi sõidab tasuta külabuss. Ehk et siin on see rikkam ala, kuhu tavatüüpe ei lasta, ümberringi on müürid ja sisse saab vaid tõkkepuu tagant, kogu territoorium mega lahmakas ja valve all.

Hiiglaslik Cap Cana Marina


Üks sadama viiest rannast

Siim ja Breeze

Kadi ja tasuta sadamabuss


Sadamahoonete tagant tõuseb kuu

Kariibidel tähistaeva ja palmide all privaatbasseinist ookeani vaatamas

Järgimine päev võtsime kambaga ette jalutuskäigu piki valgeid liivarandu, mille veerel korras aga tühjad villad ja inimesi vähe. Igal häärberil tundub olevat üks-kaks kohalikku valvurit, kes päevade kaupa krundi servas kookospuude all vilus vedelevad. Piki randa kulgemisel jõudsime korraliku piirdeaiani, Eestile omast vaba rannas liikumist siin igatahes tagatud pole. Aga me ei lase end kivimüürist segada ja jõuame üle tara ronides valgeid inimesi, baare ja basseine täis rannani. Tahtsimegi teha külmad joogid, aga selgub, et olime „kõik hinnas“ resorti alale sattunud ja meile ei antud ka raha eest midagi. Kohalikud turvamehed läksid põnevile, ütlesid, et me ei tohi isegi receptionisse minna ja üldse kuskile minna ei saa, jabur värk, midagi ei saa, ei jooke ega ka ära minna;) Nüüd olime meie need aiatagused, keda rikaste maailma ei lubatud. Lõpuks ikkagi juhatati meid edasi taamal oleva ranna poole, kus pidi ka raha eest saama osta miskit;) Tegelikult oleksime võinud lihtsalt sulanduda massi ja kuskile basseini ennast sisse sokutada ning ilmselt oleks seal juba kõike tasuta saanud. No aga me tahtsime ikkagi raha eest saada… Veel läbi paari hotelli ranna, kus turvadel info meist juba ees oli ning meid pingsalt jälgiti. Kuni lõpuks jõudsime sobivasse rannarestosse. Joogid ja snäkid, muusika oli hea ning relax olla ja ujuda. Saime ka oma paradiisi kätte.

Jalutuskäik valgel liival kookospalmide all




Armandase võitlus kookosega, rippumisvõte


Kohalike paradiis

Sein on ees.. 

Ja seina taga algab turistaste paradiso

Turva saadab meid siit kiiresti edasi

Veidi jõuame hüvesid siiski kuritarvitada

Aga siiski leidus ka meile paik, kus meie raha taheti  

Ja saabuski paradiis



Tagasi laeva jalutame mööda mingit padrikus olevat laia kruusateed. Liiklus puudub, ainult üks iidvana Coca-Cola kaubik sõidab meile võsa vahel vastu. Sadama siinpoolsel küljel on magevee järvestik, mille servas väike puhkeala. Istume paadisillal jalad vees ja laseme kaladel jalanahka hooldada, väikesed näksijad, kalateraapia. 


Kruusateel jalutas ka erakvähk oma kinnisvaraga


Ilma linnupildita lihtsalt ei saa

Magevee järvistu puhkeala

Kalateraapia trepp



Päikeseloojangul jalutame tagasi laeva

Päikeseloojangul jalutame pikkade varjude saatel tagasi Breeze peale. Jahi peal peame maha Armandase ja Kevinase lahkumispeo, sööme Karola küpsetatud kooki, joome veini ja läheb tantsukski.

Järgmine päev tegime traditsioonilise tiimipildi ning jätsime meeskonna leedupoolse osaga hüvasti. Koos sõitsime paarikümne klomeetri kaugusele väikelinna Veronisse, kust Armandas ja Kevinas bussi peale pidid minema (buss pidi tulema mingi aeg, anti orienteeruv vahemik), et pealinna Santo Domingosse sõita ja sealt juba kodulennule. No elu pärislinnas oli ikka teine, sinna sõites juba jäid silma kõrged aiad ja okastraadid nende peal, majadel trellid ees jne. Elu kees, liiklus segane. Tegime lahkumisõlled mingis söögiputkas, ja jälgisime, kuidas kohalikud politseinikud mootorrattureid rajalt järjest maha võtsid ning mõnelt ratta likvideerisid. Liikluses oli kaos. Selleks et üle tänava saada, tuli lihtsalt minema hakata. Meie arglikke samme nähes, tõstis politseimees käed üles, peatas liikluse ja rääkis kohalikele midagi “gringodest”. Käisime poodides, ühes itaalia restos pastat söömas; veendusime, et leedukad bussile said, siis veel laeva toidukraami ostmine ning lõpuks õnnelikult jahi peal tagasi. 

Siin ootas kajutites meid nii mõnigi sääsk, selgub, et Dominikaani idaregioonis, kus ka meie oleme, esineb malaariat. No malaariatablette meil pole ja nüüd oleks juba hilja neid võtta ka. Loodame, et see „rõõm“ läheb meist mööda.

Leedukate lahkumiskook autoriga

Päevane saak läheb tarbimisele

Järjekordne lõpupilt

Dominikaani viimased õlled Armandase ja Kevinasega Veroni bistroos

Linnast kojusõit seitsmekesi taksos

Neljapäeval teeme jalutuskäigu sadamakanali teisele kaldale. No üldiselt võetakse selleks takso, maad on ju lausa paar kilomeetrit ning teekonnale jääb ka tavalinnaosa. Ka siinpoolsesse sadama-alasse pääseb vaid läbi valvega värava. Seekord läheme enesekindlalt valvurist mööda, leiame end taas uhkes poodide ja restodega heaolu keskkonnas, teeme siin maitsvad kokteilid, vaatame üle kanali oma Breeze ja veedame mõnusa pärastlõuna. Koju sõidame taksoga. Õhtust sööme oma sadamapoole basseiniga restos, parim amps siin on spicy krevetid; no ja supleme ka.


Teine kallas, samad rõõmud





Õhtuamps meie sadamapoole restos, laual ka lemmikud spicy krevetid

Suplus resto basseinis


Ilmaprognoosi järgi otsustame, et ei hakka muid Dominikaani sadamaid külastama, asume Capa Canast otse Turks & Caicose poole teele. Seega reede 17. jaanuari hommikul möllime end riigist välja, laevas käib seekord 6 ametnikku, kes ei kalla endale mahla ega küsi ka raha. Mahl on küll laual, aga mahlakallajast ametnikku seekord kaasas pole. Peale tolli protseduure käib Olavi sadamakontoris ja maksab sadamamaksu ära, 100 USD ööpäev. Stardime kell 10 hommikul. Sõidame päeva piki Dominikaani kirderannikut. Siin on väljas mitmeid kalastuspaate. Ja on ka mereelu - lahedaim on kohtumine küürvaaladega, kellest paar ka hüppeid sooritavad, loibadega vehkides end pulgana veest püsti välja ajavad ja siis plärtsti vette maanduvad. Internet ütleb, et Dominikaani kirdetipus saab jaanuarist märtsini jälgida küürvaalade pulmamängu, mille osaks ka võimsad hüpped, sellest siis osa saimegi.

Kalasportlased

Küürvaal


Popular posts from this blog

START

31.12.24 - 03.01.25 Saint Kitts & Nevis

Rotterdami seiklus

Texel - Holland

Teekond Roheneemele 10.11-16.11

Kanaari saared 01.11-10.11

Dominica 19.12-22.12

Üle Atlandi 27.11-11.12

Guadeloupe 22.12-29.12

Roheneeme saared – vahepeatused teel läänesaartele Sao Nicolao ja Santa Luzia saar 20.11-22.11