BVI ehk Brittish Virgin Islands ja Puerto Rico külmalaine, 09.01-12.01

Meeskonna täiendus jõudis kohale, nüüd oleme kuuekesi, põhitiim + leedukad Armandas ja Kevinas. Rannarestos pitsad kerre, enne pimedat ankrukonks üles ja öösõit võis alata. Tuult suurt ei puhunud ning mootor koos toetava kenuga oli öö otsa üleval. 9. jaanuari hommikuvalguses Neitsisaared kenasti näha ja võtame suuna Virgin Gorda saare poole, et ennast Spanish Townis sisse möllida. Ankur sisse, kummikaga maale. Miskipärast need tollimise majad on sinist värvi, seal tuli neli luuki läbi käia, mis kõrvuti ja inimesed samas ruumis, küsimused aga korduvad, kust tulete, kes on pardal jne. Jabur värk, aga jäime rahulikuks, nii nagu ka ametnikud teisel pool, immigratsioon, toll, kassiir ja siis veel port authority, kes tahtis veel iga laeva jala eest saada ühe dollari (ehk kokku 50 USD). Sissemöllimise maks oli näo pealt 10 USD ja siis veel keskkonna jne tasud, kokku 123 USD. Saime kenasti neli luuki läbi käidud ja rahast lahti, laevale tagasi, ja siis sõitsime otsima ilusat ankrukohta lähisaartel. Kauneid saari siin jagub ja ankurdamise kohti on erinevaid, kaljude juures, enamalt saared on asustamata, seega täielik “loodus”, meile väga sobib, vesi selge, vaja lihtsalt konks kuskil liivases kohas (heledam laik vees) sisse lasta. Ankur vees, snorkeldamine, harpuuniga kalapüük, tšill. Jahi all ujub väike ca meetrine hai ja põhjas mõned raid. Kevinas saab saagiks punasekirju meriahvena Strawberry cooperi, millest maitsva äkise teeme. 

Loomulikult aga vaja ka muud teha, sest mageveesüsteemist hakkas vett välja ajama, surve suur, mõtlesime, et mingi termostaat on pekkis, aga päädis sellega, et pumba releed olid vett saanud ja seega mädad, ning pump ei lülitanud surve peale välja, seega ülerõhu ventiilid hakkasid lekkima, hea et miskid voolikud lihtsalt järgi ei andnud (ülerõhu kontroll seega on tehtud). Lõppes see probleem selle tulemusega, et üks WC poti merevee pumba voolik oli vigane, väike auk sees, ja sealt pritsis otse pumba releede peale ja seepärast nad olidki märjad ja mädad (üks klemm murdus lihtsalt ära). Õnneks oli tegu tavalise auto releega, mida meil oli kaks tükki varuks, saime vahetatud ja seega jälle mõned tarkused juures ja vesi olemas. Tehnikasport see puhkus?

Järgmine päev järgmise saare alla, snorkeldamine, erinevaid kalu vees, kilpkonn, krabid, koobastesse ujumine jne. Siin on mõnusalt palju saari, kus saad ankru sisse lasta ja seda veealust elu nautida. Purjekaid on veel, aga ruumi on kõigile ja mingit liiga turistikat tunnet ei tekkinud, vee all oli kõik huvitav. Külastasime kokku nelja saart. Siin võiks oma aega veeta purjekaga rohkemgi, saari ja kenasid rahulikke paiku, kus ankrus olla paistab jätkuvat. Siia tasub teinekord aega panustada, et neid saari avastada ja lihtsalt olla.

Briti Neitsisaarte lipp







Värvimuutev kerakala



Rai koos lestaga


Strawberry cooper


Neljapäeva õhtuks jõudsime kõige suurema saare kõige suurema linna Road Towni sadama ette ankrusse. Kõrval ankrus katamaraan nimega SISU, kelle blogisid oleme varasemalt lugenud, vist juba kuuendat aastat need lõuna-aafriklased kahekesi Leopard 45ga sõitmas, alguses tegid väga sisutihedaid blogisid, mille teadmisi meiegi rakendanud oleme. Olavi ja Jüri käisid neil ka kummikaga külas, viisid Cabo Verde Cha veini Fogo saarelt ning rääkisid veidi purjejuttu. Neil pidi raha olema otsa saanud ja teevad veidi tsarterit nüüd, et oma teekonda jätkata. Blogisid enam väga ei tee, kuna kaameraid ja arvuteid on läinud neil siin mere peal hunnikus pekki…

Huvitav, kuidas elu viib kokku inimestega, keda oled netis mitu aastat varem teadnud…

Road Town

Blogilaev SISU - Leopard 45

Orkaanidest räsitud sadam



Reedel 10. jaanuaril autoga saart avastamas, KIA Sportage päevarendiks tahetakse 100 taala. Sõidame piki rannikut esmalt tuntud Smugglers Cove randa, siin paar baari, veidi inimesi ja mega kaunis rand. Inimesi on vähe ilmselt tänu sellele, et siia toob üpris kehvas seisus kruusaporitee. Meile see muidugi sobib, saame siin laiutada, õlletada, ujuda ja mõnuleda. Siis plaanime teha väikese mägimatka, sõidame Mountains View restorani, kust matkarada algab. Restoran on küll mäe otsas, aga vaade puudub. Teine korrus on veel väljaehitamisel ja tundub, et nii jääbki. Ja matkaraja kohta ütleb restorani peremees, et ka seal midagi näha ei ole, vaated puuduvad, mõni lind ehk. No leedukaid ega Jürit see kirjeldus ei kõneta, jätame selle raja vahele. Ronime hoopis üle aia restorani kõrval olevale lukus väravaga vaateplatvormile, saame lõpuks mäevaate kätte. Ja saame ka aru, miks värav kinni oli, nimelt on platvorm värskelt värvitud, meie nüüd veidi ka. Surfirand, kuhu järgmisena satume kõnetab aga meid kõiki. Naudime uhket lainet ja surfajaid ning tuulega õhus lendavaid soolapritsmeid. Rannaga ühenduses on riimveeline siselaguun, kus näeme ära oma reisi esimesed flamingod. Vaatame veel kõrgelt saare keskosast merevaateid, paistab ka kruiisisadam, mille veerel paistab meie Breeze. Linnas tagasi, väike puhkus jahi peal ja siis sööme Bamboushay Lounges õhtusööki, seekord luksuslikult kõik languste, igale taldrikule jõuab 1,5 kilone lobster. Maitsev on ja kõhud saab punni.
Smugglers Cove rand

Vaade rannast

Mountain View restorani mäevaate korrust alles ehitatakse, tundub et juba pikemat aega

Värske värviga terrass

Kui meie üleval vaadet nautisime, luges Jüri all palmide aastarõngaid
Loodus võtab kõik üle
Algkool trellide taga..

.. ja valvuriga


Reisi esimesed flamingod







Kus on pildilt Breeze? Vastus: Kruiisikate kõrval vasakul kalda ääres

Nature's little secrets






Laupäeval 11. jaanuaril stardime kahe ööpäevaseks sõiduks Dominikaani. Väljatollimine oli taas põnev seiklus, erinevad ametnikud ja mitu inimest pidi tegelema eri teemadega, väljakirjutamise tasu tuli 14,05 USD. Teeme veel ujumispeatuse Briti Neitsisaarte ja USA Neitsisaarte vahel asuva Thatchi saare helesinise veega korallide vahel. Saarte vahelt väljasõidul saame korraliku lainetuse, vastu tuleb ookeanilaine ning tagant lükkab tugev hoovus. Summaks tugev kõigutamine.




Öö ja järgmise päeva purjetame mööda Puerto Rico põhjarannikut. Tuult on vähe, aga lained on põhjapool möllavast tormist parasjagu suured. Ja ilmaprogrnoosides hoiatatud hirmus külm front tabab meid ka, temperatuur langeb 19 kraadini. Oo õudust, kui hea on vahelduseks jahedat õhku hingata. Puerto Ricost möödas, näeme suurt linnuparve merest jahti pidamas, sõidame sealt vetest läbi, ei juhtu midagi. Aga peagi hakkab juhtuma, kärr ja barrakuuda. Kalaga poseerimine vaevalt läbi, kui taas kärr ja uus barrakuuda. Pühapäevane kalapüük on edukas! Kalaga varustatud, jääb veel üks öö sõitu Dominikaanini.

Kevinase kord kookostega jõudu katsuda





Armandas oma esimese barrakuudaga

Popular posts from this blog

START

31.12.24 - 03.01.25 Saint Kitts & Nevis

Rotterdami seiklus

Texel - Holland

Teekond Roheneemele 10.11-16.11

Dominica 19.12-22.12

Kanaari saared 01.11-10.11

Üle Atlandi 27.11-11.12

Guadeloupe 22.12-29.12

Roheneeme saared – vahepeatused teel läänesaartele Sao Nicolao ja Santa Luzia saar 20.11-22.11