Meeskonna täiendus jõudis kohale, nüüd oleme kuuekesi, põhitiim + leedukad Armandas ja Kevinas. Rannarestos pitsad kerre, enne
pimedat ankrukonks üles ja öösõit võis alata. Tuult suurt ei puhunud ning
mootor koos toetava kenuga oli öö otsa üleval. 9. jaanuari hommikuvalguses Neitsisaared
kenasti näha ja võtame suuna Virgin Gorda saare poole, et ennast Spanish Townis
sisse möllida. Ankur sisse, kummikaga maale. Miskipärast need tollimise majad
on sinist värvi, seal tuli neli luuki läbi käia, mis kõrvuti ja inimesed samas
ruumis, küsimused aga korduvad, kust tulete, kes on pardal jne. Jabur värk, aga
jäime rahulikuks, nii nagu ka ametnikud teisel pool, immigratsioon, toll,
kassiir ja siis veel port authority, kes tahtis veel iga laeva jala eest saada
ühe dollari (ehk kokku 50 USD). Sissemöllimise maks oli näo pealt 10 USD ja siis
veel keskkonna jne tasud, kokku 123 USD. Saime kenasti neli luuki läbi käidud ja
rahast lahti, laevale tagasi, ja siis sõitsime otsima ilusat ankrukohta
lähisaartel. Kauneid saari siin jagub ja ankurdamise kohti on erinevaid,
kaljude juures, enamalt saared on asustamata, seega täielik “loodus”, meile
väga sobib, vesi selge, vaja lihtsalt konks kuskil liivases kohas (heledam laik
vees) sisse lasta. Ankur vees, snorkeldamine, harpuuniga kalapüük, tšill. Jahi
all ujub väike ca meetrine hai ja põhjas mõned raid. Kevinas saab
saagiks punasekirju meriahvena Strawberry cooperi, millest maitsva äkise teeme.
Loomulikult aga vaja ka muud teha, sest mageveesüsteemist hakkas vett välja ajama, surve suur, mõtlesime, et mingi termostaat on pekkis, aga päädis sellega, et pumba releed olid vett saanud ja seega mädad, ning pump ei lülitanud surve peale välja, seega ülerõhu ventiilid hakkasid lekkima, hea et miskid voolikud lihtsalt järgi ei andnud (ülerõhu kontroll seega on tehtud). Lõppes see probleem selle tulemusega, et üks WC poti merevee pumba voolik oli vigane, väike auk sees, ja sealt pritsis otse pumba releede peale ja seepärast nad olidki märjad ja mädad (üks klemm murdus lihtsalt ära). Õnneks oli tegu tavalise auto releega, mida meil oli kaks tükki varuks, saime vahetatud ja seega jälle mõned tarkused juures ja vesi olemas. Tehnikasport see puhkus?
Järgmine päev järgmise saare alla, snorkeldamine, erinevaid kalu vees, kilpkonn, krabid, koobastesse ujumine jne. Siin on mõnusalt palju saari, kus saad ankru sisse lasta ja seda veealust elu nautida. Purjekaid on veel, aga ruumi on kõigile ja mingit liiga turistikat tunnet ei tekkinud, vee all oli kõik huvitav. Külastasime kokku nelja saart. Siin võiks oma aega veeta purjekaga rohkemgi, saari ja kenasid rahulikke paiku, kus ankrus olla paistab jätkuvat. Siia tasub teinekord aega panustada, et neid saari avastada ja lihtsalt olla.
 |
Briti Neitsisaarte lipp |
 |
Värvimuutev kerakala |
 |
Rai koos lestaga |
 |
Strawberry cooper |

Neljapäeva õhtuks jõudsime kõige suurema saare kõige suurema
linna Road Towni sadama ette ankrusse. Kõrval ankrus katamaraan nimega SISU,
kelle blogisid oleme varasemalt lugenud, vist juba kuuendat aastat need lõuna-aafriklased
kahekesi Leopard 45ga sõitmas, alguses tegid väga sisutihedaid blogisid, mille
teadmisi meiegi rakendanud oleme. Olavi ja Jüri käisid neil ka kummikaga külas, viisid Cabo Verde Cha veini Fogo saarelt ning rääkisid veidi purjejuttu.
Neil pidi raha olema otsa saanud ja teevad veidi tsarterit nüüd, et oma
teekonda jätkata. Blogisid enam väga ei tee, kuna kaameraid ja arvuteid on
läinud neil siin mere peal hunnikus pekki…
Huvitav, kuidas elu viib kokku inimestega, keda oled netis mitu aastat varem
teadnud…
 |
Road Town |

 |
Blogilaev SISU - Leopard 45 |
 |
Orkaanidest räsitud sadam |


Reedel 10. jaanuaril autoga saart avastamas, KIA Sportage
päevarendiks tahetakse 100 taala. Sõidame piki rannikut esmalt tuntud Smugglers
Cove randa, siin paar baari, veidi inimesi ja mega kaunis rand. Inimesi on vähe
ilmselt tänu sellele, et siia toob üpris kehvas seisus kruusaporitee. Meile see
muidugi sobib, saame siin laiutada, õlletada, ujuda ja mõnuleda. Siis plaanime
teha väikese mägimatka, sõidame Mountains View restorani, kust matkarada algab.
Restoran on küll mäe otsas, aga vaade puudub. Teine korrus on veel
väljaehitamisel ja tundub, et nii jääbki. Ja matkaraja kohta ütleb restorani
peremees, et ka seal midagi näha ei ole, vaated puuduvad, mõni lind ehk. No
leedukaid ega Jürit see kirjeldus ei kõneta, jätame selle raja vahele. Ronime hoopis üle aia restorani kõrval olevale lukus väravaga vaateplatvormile, saame lõpuks mäevaate kätte. Ja saame ka aru, miks värav kinni oli, nimelt on platvorm värskelt värvitud, meie nüüd veidi ka. Surfirand, kuhu järgmisena satume kõnetab aga meid kõiki. Naudime uhket lainet
ja surfajaid ning tuulega õhus lendavaid soolapritsmeid. Rannaga ühenduses on
riimveeline siselaguun, kus näeme ära oma reisi esimesed flamingod. Vaatame
veel kõrgelt saare keskosast merevaateid, paistab ka kruiisisadam, mille veerel
paistab meie Breeze. Linnas tagasi, väike puhkus jahi peal ja siis sööme
Bamboushay Lounges õhtusööki, seekord luksuslikult kõik languste, igale
taldrikule jõuab 1,5 kilone lobster. Maitsev on ja kõhud saab punni. |
Smugglers Cove rand |



 |
Vaade rannast |

 |
Mountain View restorani mäevaate korrust alles ehitatakse, tundub et juba pikemat aega
|
 |
Värske värviga terrass |

 |
Kui meie üleval vaadet nautisime, luges Jüri all palmide aastarõngaid |
 |
Loodus võtab kõik üle |
 |
Algkool trellide taga..
|
 |
.. ja valvuriga |



 |
Reisi esimesed flamingod |



 |
Kus on pildilt Breeze? Vastus: Kruiisikate kõrval vasakul kalda ääres |
 |
Nature's little secrets |

Laupäeval 11. jaanuaril stardime kahe ööpäevaseks sõiduks Dominikaani. Väljatollimine
oli taas põnev seiklus, erinevad ametnikud ja mitu inimest pidi tegelema eri
teemadega, väljakirjutamise tasu tuli 14,05 USD. Teeme veel ujumispeatuse Briti
Neitsisaarte ja USA Neitsisaarte vahel asuva Thatchi saare helesinise veega korallide
vahel. Saarte vahelt väljasõidul saame korraliku lainetuse, vastu tuleb
ookeanilaine ning tagant lükkab tugev hoovus. Summaks tugev kõigutamine.



Öö ja järgmise päeva purjetame mööda Puerto Rico
põhjarannikut. Tuult on vähe, aga lained on põhjapool möllavast tormist parasjagu
suured. Ja ilmaprogrnoosides hoiatatud hirmus külm front tabab meid ka,
temperatuur langeb 19 kraadini. Oo õudust, kui hea on vahelduseks jahedat õhku
hingata. Puerto Ricost möödas, näeme suurt linnuparve merest jahti pidamas, sõidame
sealt vetest läbi, ei juhtu midagi. Aga peagi hakkab juhtuma, kärr ja
barrakuuda. Kalaga poseerimine vaevalt läbi, kui taas kärr ja uus barrakuuda. Pühapäevane
kalapüük on edukas! Kalaga varustatud, jääb veel üks öö sõitu Dominikaanini. |
Kevinase kord kookostega jõudu katsuda |

 |
Armandas oma esimese barrakuudaga |