Teekond Roheneemele 10.11-16.11

Passaat-tuul on võimas. Ühest suunast ja järjest puhub. Laine ei ole nõus, kogu aeg on midagi teistmoodi, kas hoovuse või muu tundmatu kauge rõhkkonna tõttu. Seega igal päeval oli vaja leida sobiv “mittekolksuv” purjestus, et öösel saaks rahulikumalt vahtida (vahti pidada). Eri päevadel proovisime erinevaid purjeid, kas suurt allatuule purje Code D, parasaili, või siis tugevama tuulega tavapärast kroot/kenu kombinatsiooni.Sõidu algus oli tuulevaikuses. Juba esimesel päeval sai uus Code D üles pandud, rabiseb, tuult liiga vähe, siis proovisime kenu, ikka tuul ei kandnud, siis sai ka parasaili proovitud aga ikka ei tulnud asjast midagi välja, motoseerisime siis vaikselt tuule suunas. Ja siis ta tuli ning edasi kõik päevad oli suht ühest kandist, vahelduva tugevusega, 14-24 knotsi vahemikus. Mootorid puhkasid.

Viimane Kanaari saarte maamärk

Uus Code D


Esimene sõidupäev oli ka muid sündmusi täis, kapten sai Jani juurde juuksurisalongi viidud. Nii sai Olavi tulla uue välimusega Karola tehtud isadepäeva kooki nautima.





Kui võiks arvata, et see ligi 800nm pikk kuuepäeva sõit möödus meil rahus ja vaikuses, siis nii see ei olnud. Esimestel päevadel sõites ümbritsesid meid nagu sääseparv ARC+ sõitjate laevad, konstantne plära kostis distress kanalil 16. Kell kolm öösel tehti kassihääli ja lasti raadiosse muusikat, see lõbutsemine lõppes umbes kolmandal päeval, kui nad Mindelo suunas kaldusid ja meie Sali suunas jätkasime. Edasi oli tõesti rahu.


Merevesi +25,4

Teisel päeval oli meie üllatuseks vööri kokpitis end vendrite vahele ära peitnud tormipääsu, kes ise õhku tõusmisega toime ei tulnud. Oli hirm, et on kuhugi laeva vastu lennates endale viga teinud. Jan vaatas tal tiivad-jalad üle, õnneks oli terve ja sai lendu visatud. Läks ja lendas. Head teed! 


Tuvi näoga, kajaka jalgadega tormipääsu.

Head teed!

Kala püüdsime ka. Landid kogu aeg taga, aga vaikus eetris.

Rõõmu tekitasid aga lendkalad, mille tihedus kasvas Roheneeme lähedusega. Suurte parvedena lendab neid. Meie kõrge parras võttis vastu ainult suurte lainete ja pimeda öö korral mõned kalad (saime 4 tk). Iga päevaga lained rahunesid ja iga ööga kuu kasvas, ööpimedusest sai öövalgus ja meie jaht valendas aina rohkem, kalad ei lennanud enam pardale.

Tekkis mõte valemist, kuidas lendkala saaks, sisendinfoks oli nii parda kõrgus, kalade tihedus vees, laine kõrgus, öine nähtavus (täiskuu) jne.
Kuigi kalade tihedus Roheneeme lähenedes suurenes, meie kalade arv pardal ei suureneneud, kuna tundub, et olulisem on siin valemis laine kõrgus (nad sardivad laineharjalt) ja nähtavus (täiskuu ajal olime ikkagi mingi valge kolakas vees).
Lendkala püüdmise valem pole veel lõpuni valmis, observeerime veel.
PS. Kui Roheneem juba päeva kaugusel, siis neid lendkalu päevasel ajal oli ikka mega palju, uudiskünnis sai ületatud, nii väikeseid libilika suuruseid parvi kui suuremaid tumedamaid isendeid…
Sai näha ka muid hüppavaid kalu, väliselt heeringalaadseid. 



Pardasse kinnitatud nakkevõrk lendkala ei püüdnud, küll jäid kalad kinni siia-sinna aukudesse






Praetud lendkalad tomati-kodujuustu salatiga


Öine lendav kala

Hüppav heeringas

Sõidupäevad said purjede sättimisele lisaks sisustatud ühe ja teisega. Näiteks mõttetööga, kui kõrged on lained, muideks rühmatöö keskmine on absoluutne tõde! Muidugi pakkusid sõidul tegevust delfiinid. Ja üks päev sai sisustatud pasta tegemisega: jahu, vesi ja sõtkumine, rullimine, rullimine, lõikamine, keetmine ning mõnuga söömine. Hea aja kasutus ning maitsev tulemus!



 Pildil näeb valjasdelfiin (Atlantic Spotted Dolphin) välja selline


Videost näed, et nad ongi sellised





Laine kõrguse subjektiivne hinnang, mille keskmine on absoluutne tõde




Viienda päeva õhtul juba saar paistab, kuid ankurdama valges ei jõua. Võtame enne saart tempo maha, et mitte öösel kohale jõuda. Sama teeb ka poolteist päeva meie seltsis sõitnud GrazyB, loksume siis koos üksteisest miili kaugusel olles 2 sõlmega taskuräti suuruse purjega Palmeira suunas.

Kõikusime hommikuni sadama veerel, kui valgeks läks, siis võtsime suuna sadama poole.

Sõit passaadis oli kokkuvõttes tšill.

Õhtul juba Sal paistab

Kenu lapike üleval sai tempo korralikult maha võetud - ootame hommikuvalgust


Sissesõit Palmeirasse, ankruala ees käib kalapüük




Popular posts from this blog

START

31.12.24 - 03.01.25 Saint Kitts & Nevis

Rotterdami seiklus

Texel - Holland

Guadeloupe 22.12-29.12

Kanaari saared 01.11-10.11

Üle Atlandi 27.11-11.12

Roheneeme saared – vahepeatused teel läänesaartele Sao Nicolao ja Santa Luzia saar 20.11-22.11

Dominica 19.12-22.12